SPLOŠNA PLOVBA RAZPRODAJA SVOJE PREMOŽENJE: Portoroški ladjar tone v izgubo

Piran

Večinski lastnik Splošne plovbe, nemški ladjar Döehle ICL, se, kot kaže, umika iz Slovenije, danes poroča časnik Dnevnik. Ta mesec zapade milijonska davčna obveznost, ki jo mora Splošna plovba plačati zaradi prodaje ladij, novi predsednik uprave Claudio Manuel Aguayo Herrera pa pospešeno prodaja še preostale.


Aguayo Herrera je vodenje Splošne plovbe sicer prevzel lanskega decembra, ko je na položaju predsednika uprave zamenjal Jochena Döhleja. Ta je družbo začasno vodil od avgusta 2017, odstopil pa je zaradi preobremenjenosti, piše na spletni strani Splošne plovbe. Kot piše Dnevnik, je vmes Splošno plovbo zapustil tudi Döehlejev nadzornik Borut Grgič, marca pa je iz podjetja odšel še prokurist Rok Hladnik. Plovbo je v zadnjem času z odhodom v pokoj zapustilo še nekaj vodilnih oseb. Splošna plovba je sicer v zadnjih letih zmanjševala število zaposlenih, zdaj jih je tam samo še okoli 30.

Sodeč po zadnjih objavljenih podatkih poslovanja je stanje portoroškega ladjarja skrb vzbujajoče, navaja Dnevnik. Če je leta 2008 Splošna plovba ustvarila 214 milijonov evrov prihodkov od prodaje, so jih leta 2017 ustvarili le še dobrih 30 milijonov, izguba pa je ob koncu poslovnega leta znašala 3,7 milijona evrov. Tolikšno izgubo je Splošna plovba v letnem poročilu utemeljila predvsem z nižjimi vozninami, delno pa zaradi nastale davčne obveznosti, ker njihovi hčerinski družbi Genshipping ni uspelo reinvestirati kupnin prodanih ladij iz leta 2012.

Razkrili so tudi, da je Gensphipping banke upnice zaprosila za dveletni moratorij za odplačilo glavnice. Pogoj za odobritev moratorija je bila prodaje ene ladje. Reprogramiranje posojil je bilo dogovorjeno marca lani, konec leta 2017 pa je imela skupina Splošna plovba 60 milijonov evrov finančnih obveznosti. Eno ključnih težav predstavljajo odprta razmerja do finančne uprave. Ravno ta mesec bo zapadla prva obveznost v višini nekaj milijonov evrov, kar naj bi bilo po nekaterih ocenah usodno za portoroškega ladjarja, še piše časnik.

Zato so si v lanskem letu v Splošni plovbi tudi prizadevali, da bi dosegli spremembo zakona o davku na tonažo, da bi se izognili temu plačilu, spominja časnik. Zakon namreč določa, da se morajo dohodki od prodaje ladij, če niso v roku petih let porabljeni za nakup ene ali več ladij, ladjarske družbe ali deleža ladjarske družbe, vključiti v davčno osnovo, ki jo ureja davek od dohodka pravnih oseb.

Poskus, da bi nekateri s spornimi in nezakonitimi metodami poskušali spremeniti določila zakona o davku na tonažo, da bi Splošni plovbi omogočili izogib plačilu davčnih obveznosti, se je že lani znašel pod drobnogledom kriminalistov, spominjajo na Dnevniku. Mediji so že neposredno po hišnih preiskavah v začetku julija lani razkrili, da so neuradno med osumljenimi nekdanji sekretar na finančnem ministrstvu Tilen Božič, nekdanji član nadzornega sveta Splošne plovbe Borut Grgič in večinski lastnik Splošne plovbe Jochen Döhle.

V Splošni plovbi so sicer po lanski zavrnitvi predloga novele zakona o davku na tonažo, s katero je vlada želela podaljšati shemo državne pomoči na področju mednarodnega pomorskega prometa in ohraniti pogoje reinvestiranja ladjarjev, javno opozorili na potrebo po posodobitvi zakona in na škodljive posledice za edinega slovenskega ladjarja.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija