Strokovni svet za splošno izobraževanje je leta 2018 potrdil posodobljen učni načrt za predmet slovenščina, ki ne določa več seznama izbirnih besedil, med katerimi izbirajo učitelji. Izbor besedil je tako v največji meri prepuščen samim učiteljem; tudi to, ali bodo npr. obravnavali Dnevnik Ane Frank, pojasnjujejo na Zavodu RS za šolstvo.
UČITELJI SE SAMI ODLOČIJO, ALI BODO OBRAVNAVALI DNEVNIK ANE FRANK: Odziv na protest združenja borcev za vrednote NOB
Slovenija
V Zvezi združenj borcev za vrednote NOB Slovenije so namreč nedavno izrazili protest in ogorčenje nad tem, kot so zapisali, da je bil Dnevnik Ane Frank izbrisan iz učnih programov slovenskih šol. "Nedopustno je, da se iz skupnega spomina naših otrok odstrani pričevanje o najtemnejšem obdobju ne samo slovenske, temveč tudi vse človeške zgodovine, ki se nikdar ne sme ponoviti. Predvsem se to ne sme zgoditi v času, ko odhajajo zadnje priče holokavsta in drugih grozot nacizma in ko se zgodovina vse bolj in bolj zanika in spreobrača," so zapisali.
Na zavodu za šolstvo pojasnjujejo, da Dnevnik Ane Frank ne v tem ne v prejšnjih učnih načrtih ni bil opredeljen kot obvezno besedilo, ki ga je treba obravnavati pri slovenščini, pač pa je bil le del seznama več deset predlaganih besedil, izmed katerih so učitelji avtonomno izbirali, katera bodo obravnavali.
Dodatno pa je Strokovni svet za splošno izobraževanje leta 2018 potrdil posodobljen učni načrt za slovenščino, v katerem ni več niti omenjenega seznama izbirnih besedil, ampak je izbira o obravnavi izbirnih besedil v celoti prepuščena strokovni avtonomiji učiteljev z namenom, da bi obravnavali manj besedil in ta bolj poglobljeno.
"Večja izbirnost besedil je namreč eden od dejavnikov, ki pomembno prispevajo k večji motiviranosti učencev za branje, strokovno avtonomnim učiteljem pa daje večje upoštevanje književnih zmožnosti in interesov učenk in učencev", so zapisali.
Morajo pa učitelji, kot navajajo, pri izbiri besedil upoštevati določena merila, kot so kakovost besedil (upoštevajo se nacionalno pomembne nagrade za mladinsko književnost ter strokovno verodostojni seznami besedil), zvrstno-vrstno in vsebinsko raznovrstnost izbranih besedil, primernost besedil bralnorazvojni stopnji učencev ter individualne razlike med učenci.
Ne glede na spremembe je po navedbah zavoda za šolstvo Dnevnik Ane Frank še vedno pogosto obravnavano besedilo v osnovni šoli. Prav tako zavod za šolstvo temi holokavsta namenja spoštljivo pozornost tudi s konkretnimi priporočili za obravnavo pri pouku, ne samo pri pouku slovenščine, so zapisali.
Med drugim tako učiteljem predlagajo, da v šolah spomin na žrtve holokavsta obeležijo na način, "ki otroke in mladino predvsem spominja in opominja, med drugim tudi s prebiranjem odlomkov pričevanj preživelih taboriščnikov ali odlomkov iz knjige Dnevnik Ane Frank, skladno s smernicami za poučevanje o holokavstu".