V Pilonovi galeriji v Ajdovščini bodo ob 20. uri odprli fotografsko razstavo Joseja Pedra Cortesa in Bojana Radoviča, naslovljeno Japonska z evropskimi očmi/Japonska danes XIV. Fotografije so nastale v sklopu mednarodnega projekta Japonska z evropskimi očmi/Japonska danes, ki ga Zavod EU - Japan Fest organizira od leta 1999.
V ajdovski Pilonovi razstava Japonska z evropskimi očmi
Vipavska dolina
Projekt zavod organizira v sodelovanju z evropskimi prestolnicami kulture. Doslej je sodelovalo 50 mednarodno uveljavljenih ustvarjalcev, ki so obiskali 32 od skupno 47 japonskih prefektur. Fotografi vsako leto ustvarjajo v drugi prefekturi in skušajo v fotografski objektiv ujeti tako podobe tradicije kot tudi utrip sodobne Japonske.
Namen projekta je krepitev mednarodnega sodelovanja med EU in Japonsko. Razstave so najprej na ogled v evropskih prestolnicah kulture, nato krožijo po Evropi, na koncu pa dobijo svoje stalno mesto v japonskih prefekturah, kjer so posamezni avtorji ustvarjali. Takšen razstavni koncept po eni strani omogoča, da nam evropski fotografi s svojimi cikli približajo deželo Daljnega vzhoda, njeno kulturo, običaje in vsakdanje življenje, Japonci pa lahko svojo lastno državo spoznajo z drugega vidika - preko pogledov evropskih ustvarjalcev, je v napovedi zapisala kuratorka razstave Nataša Kovšca.
Leta 2012, ko sta bili evropski prestolnici kulture Maribor in Guimaraes, je kuratorka Mikiko Kikuta, ki zadnjih deset let vodi projekt, k sodelovanju kot prvega Slovenca povabila Novomeščana Bojana Radoviča in portugalskega fotografa Joseja Pedra Cortesa. Ustvarila sta edinstven portret prefekture Toyama, ki leži v centralnem delu otoka Honšu in je obdana na eni strani z Japonskim morjem, na drugi z Japonskimi Alpami.
Razstava Japonska z evropskimi očmi/Japonska danes XIV je bila konec leta 2012 na ogled v Vetrinjskem dvoru v Mariboru, od letošnje jeseni pa bo na ogled v japonskem mestu Himi.
Bojan Radovič je spoznaval tujo kulturo v obmorskem mestu Himi. Po tem pogledu, ki je eden od glavnih elementov oblikovanja krajevne identitete, je avtor cikel tudi poimenoval Mirage. Vendar serija ni enoznačna, ampak vključuje več žanrsko povezanih sklopov. Radovič je v ciklu združil podobe sodobnega življenja in specifične lokalne kulture, s čimer je učinkovito naglasil eno od temeljnih karakteristik mesta Himi, v katerem se tradicionalna in novodobna kultura tesno prepletata, je še zapisala Kovšca.
Jose Pedro Cortes je ustvarjal serijo fotografij The hours after noon v mestu Toyama. Za osrednji motiv svoje fotografske pripovedi si je izbral žensko figuro, ki ga je zanimala predvsem z vidika raziskovanja posebnega odnosa med modelom in fotografom. Cikel vključuje poleg ženskih podob še posnetke vsakdanjih predmetov in uličnih prizorov.