V Pilonovi galeriji v Ajdovščini bodo danes ob 19. uri odprli razstavo primorske ustvarjalke mlajše generacije Tee Curk Sorta, ki se bo predstavila s kiparskimi in grafičnimi deli, združenimi pod naslovom Vsakdanjosti. V svojih delih odpira nekatera aktualna vprašanja, ki si jih zastavlja zlasti mlajša generacija umetnic.
V Pilonovi galeriji dela primorske kiparke
Vipavska dolina
Razstava bo na ogled do 13. marca
Kiparko in magistrico grafike Teo Curk Sorta zanima, kako danes okolica sprejema ustvarjalko, ki je hkrati tudi mati, kje naj postavi ločnico med ustvarjanjem in zasebnim življenjem ter (predvsem) kako naj kot svobodna umetnica sploh preživi, so ob razstavi zapisali v galeriji.
Ekonomski vidik ustvarjanja je tudi glavni razlog za izbor materialov - žice in gline - ter izdelavo pretežno malih formatov glinenih kipov, ki jih lahko žge v svoji peči. "Za vse njene skulpture, ne glede na datum nastanka, velikost in izbrani material, pa lahko rečemo, da so nosilke njenih trenutnih subjektivnih občutij, s katerimi prodornemu gledalčevemu očesu razgalja svoje intimno življenje," je zapisala kustosinja Nataša Kovšca.
Tea Curk Sorta (na fotografiji levo) bo v Ajdovščini predstavila glinene in žične skulpture, ki jih je ustvarila v zadnjih letih, ter izbor grafičnih del. Glineni kipci iz ciklov Ženske s krili (2010-2013) in Vsakdanjosti (2014-2015) prikazujejo poenostavljene ženske like, odete v dolga "okrogla" krila, ki zaznamujejo plodnost. Vendar kipi pritegnejo pozornost ne le zaradi nenavadnih oblik kril, ampak tudi podaljšanih rok in njihovih pomenljivih gest, iz katerih lahko razberemo avtoričina različna razpoloženjska stanja.
Drugi sklop predstavljajo mobilne žične skulpture, nekakšne tridimenzionalne prostorske risbe, ki se v njenem opusu pojavljajo od leta 2012. Doslej je ustvarila dva cikla: eterične Plesalke (2012), ki so upodobljene v lahkotnih plesnih gibih, in večje, celopostavne Ženske (2014-2015) s stiliziranimi telesi, katerih gestualna govorica je ponovno zelo sugestivna.
"Posamezne figure imajo na prsih prekrižane roke, iz česar lahko sklepamo, da se zapirajo pred zunanjim svetom. V nasprotju z glinenimi kipi, ki razkrivajo avtoričina psihična občutja, se zdi, da kažejo žične skulpture, oblikovane s hitrim zvijanjem in vozlanjem žice, njen odnos do širšega okolja," je še zapisala kustosinja.
Poleg skulptur bodo na ogled še izbrana grafična dela, izdelana v tehniki sitotiska
Ta imajo veliko skupnega s kipi, saj je osrednji motiv ponovno abstrahirano žensko telo. Avtorica sama pravi, da vidi podobnost med kiparstvom in grafiko tudi v tehnoloških postopkih izdelave sitotiska in žganja gline, saj vključujeta napake, naključja in nepredvidljivosti.