Med domačini v občini Piran ponovno vlada nezadovoljstvo. Napovedi o novih plačljivih parkiriščih so se uresničile in ob tem opozarjajo, da je v času turistične sezone skorajda nemogoče dobiti prosto parkirno mesto. Sprašujejo se, ali skušajo župan občine Đenio Zadkovič in direktor javnega podjetja Okolje Piran na ta način zapolniti nastalo finančno luknjo? In pa, ali bodo domačini sploh še lahko brezplačno parkirali pred svojimi bloki? Županova tolažba pa se glasi: "Želim, da imajo naši ljudje vsaj šest mesecev parkiranje zastonj. In to bomo uredili, takoj po sezoni."
"VRHUNSKI MENEDŽMENT," PRAVIJO NEKATERI: Mišič širi plačljiva parkirišča, domačini izgubljajo živce, Zadković pa obljublja tole
Piran
Že pred časom smo poročali, da se bodo na območju občine Piran podražila parkirišča oziroma, da bodo nekatera med njimi v Portorožu, Luciji in Strunjanu postala na novo plačljiva. Podpredsednik stranke SD v Piranu Robert Kranjc je že tedaj opozoril, da bi bila ta poteza občine in Okolja lahko način, s katerim skušajo rešiti finančno luknjo v Okolju Piran. "Mislim, da se bodo občani strinjali, da je bilo novih parkirnin in višanja cen v zadnjem obdobju nenormalno veliko," je še dejal.
A to je le del širše zgodbe z Okoljem Piran. Spomnimo, nadzorni odbor piranske občine je 21. junija letos vložil na računsko sodišče pobudo za revizijo tega javnega podjetja, piranskemu županu Đeniu Zadkoviću pa predlagal, naj odločitev o dokapitalizaciji podjetja odložijo do odločitve računskega sodišča.
Đenio Zadković
A Zadković tega ni upošteval, dokapitalizacija se je znašla na seji občinskega sveta, občinski svetniki pa so ji prižgali zeleno luč. Prav zaradi te Zadkovićeve odločitve so odstopili štirje člani nadzornega odbora, med njimi tudi predsednica nadzornega odbora piranske občine Divna Čelhar.
Dokapitalizacija Okolja Piran v višini 1,3 milijona evrov naj bi po besedah direktorja Gašparja Gašparja Mišiča začasno rešila likvidnostne težave družbe in izboljšala njeno bonitetno oceno.
Od načrta sanacije in predlagane dokapitalizacije pa se je oddaljilo Gibanje za Občino Piran, saj gre po njihovih navedbah za kršenje več zakonskih določil, dokapitalizacija pa da "likvidnosti niti kapitalske ustreznosti podjetja" ne rešuje.
Zapisali so tudi, da gre za namen zaslepitve dejanskega stanja in okoliščin, ki so Okolje Piran pripeljale do sedanjega finančnega stanja.
Gašpar Gašpar Mišič
Parkirišča so postala plačljiva
Napovedi glede novih plačljivih parkirišč so se med tem časom uresničile, kar je med občani povzročilo precej nezadovoljstva. Svoje kritike med drugim izražajo tudi na družbenih omrežjih, denimo na Facebook strani Občani za občino Piran.
"Najprej priskrbite brezplačna parkirišča za občane, šele nato zarisujte plačljiva parkirna mesta za "lupit" obiskovalce," je zapisal eden izmed komentatorjev. "Super je ta naš župan, ureja parkinge zelo premišljeno," pa je cinično pripomnila druga oseba. Nekateri pa se sprašujejo, ali bodo postala tudi parkirišča pred bloki za stanovalce plačljiva.
Pojavili pa so se tudi očitki, da želi Okolje na ta način zapolniti finančno luknjo.
V komentarjih se je sicer odzval tudi župan Zadković, ki skuša domačine pomiriti. Zatrjuje, da skušajo zadevo urediti: "Želim, da imajo naši ljudje vsaj šest mesecev parkiranje zastonj. In to bomo uredili, takoj po sezoni." Kot je pojasnil, bodo občinski svetniki na tem odločali na septembrski seji.
Eden izmed argumentov župana Zadkovića pa je tudi, da število avtomobilov v zadnjih letih narašča. "Včasih smo imeli en avto na štiričlansko družino, danes ima skoraj vsak član družine svoj avto. Parking je postal najbolj iskana "stvar". Ni enostavno urediti vse v enem kosu. Sproti bomo odpravili probleme, ki se pojavljajo na določenih conah. Eno za drugo. No vsaka sprememba gre skozi občinski svet, zato zadeve trajajo dalj časa," je zapisal.
Na očitke tistih, ki so ga spomnili na predvolilne obljube o brezplačnih parkiriščih in na njegovo izpoved ob prejemu kazni za neplačanje parkirnine pa odgovarja: "Govoril sem o brezplačnem pariranju izven sezone. To je dejstvo in resnica. Ni povsod rešitev abonma. So določene cone, ki imajo svojo specifiko."
Komentiraj
1,3 Milijona eu. Lahko bi tudi občanom povedali kako bo ta denar razdeljen. Zunanji izvajalci, kdo pa spoh so in koliko našega denarja dobijo.
Občina dela posel z domačini računa to kar smo že plačali.
Tudi ostalo premoženje občine bi uzurpator javnega denarja kar prodal. Pa naj to občina proda saj je ona lastnik( parcela na Košti Sečovlje je bila namenjena za gradnjo stanovanj družin).
Občina Piran bankomat mišiču!
Zhe- lepo napisano
Pri nas se vse rešuje reakcionistično, ni vizije za boljše mesto, ampak reagiramo na vsak problem posebej. Vsa naša dejanja so posledica težav, so reakcija na probleme, niso posledica vizije, ki bi preprečila te težave. Zato namesto pametnega mesta, ki bi v vrhuncih sezone omejeval dostop (nenapovedanih) gostov z avtomobili do mestnega jedra oz. do priobalnega pasu, dvigamo cene parkirišč. Ker je to logična reakcija glede na gužvo (in finančne težave Okolja), ni pa to vizija za rešitev problema, ni to vizija za stanovalce občine.
Potrebujemo pametno mesto, ki bi:
- onemogočilo, da se vsak turist na vrhuncu sezone zapelje z avtom neposredno do morja oz. do mestnega jedra Pirana (dotop do mestnega jedra naj bo samo za stanovalce),
- reagiralo na količino prometa in ob vrhuncih sezone omejilo dostop z avtomobili (nenapovedanih gostov) do mestnih jeder v občini (Piran, Portorož, Lucija),
- imelo zaledne garažne hiše kamor bi usmerjali zamejen promet in tako razbremenili prvo vrsto ob morju oz. staro mestno jedro,
- imelo odličen avtobusni javni promet in kakovostne, dostopne prevoze preko aplikacij tipa Uber, kot tudi najeme e-skirojev in e-koles od garažnih hiš do mestnih jeder,
- imelo kolesarske steze in javne kolesarnice (predvsem v mestnih jedrih, kjer stanovalci nimajo kam spravit koles),
- imelo (elektrinčni) car-sharing za stanovalce, da ne bi potrebovali toliko lastniških avtomobilov (po zgledu LJ, kjer imajo AvantCar2Go).
Namesto tega pa delamo iz zelenic v krajinskih parkih parkirišča in zaračunamo javna parkirišča vsem po vrstu, obenem pa na široko vabimo nizko-kakovostne turiste in se čudimo kažinu.
Obenem bi pa lahko zgradili tudi garažno hišo za stanovalce mesta Piran, po zgledu zadružništva, kjer bi občani financirali garažno hišo in bi notri imeli garantirano parkirno mesto.
Ben, zdej se jaz smejem vsem tem nezadovoljnim ljudem.
E dragi moji...še na njivi mi noben ne garantira, da bom mel prost vhod (ko se parkirajo kaki kamperji) kaj šele sredi "mondanega mesta".
Parkinge za v trgovino, kavo itd., pa naj zrihtajo lastniki objektov (ali pa hodite v Koper). Pred blokom pa...ben ku ni zemljišče od bloka je pač tako ku je.
Ne vem kaj cakate pirancani, da nareditecsprekekbe? A boste ukrenili ali vam tko kot je ocitno pase.