Do konca leta naj bi v Agroindu zaključili postopek izbire strateškega partnerja, ki bo po pridobitvi večinskega deleža pripravljen vlagati v razvoj vinogradništva in vinarstva v Vipavski dolini, je ob robu današnjega dogodka povedal predsednik uprave Agroinda Boris Jež. Interesenti prihajajo tako kot iz Slovenije kot iz tujine.
Za Agroind se zanimajo tako tujci kot domačini
Vipavska dolina
Po lanskoletni prodaji mlekarne, ki naj bi jo italijanski kupci po temeljiti prenove ponovno zagnali prav v teh dneh, bo zaradi težkega finančnega položaja Agroinda novega večinskega lastnika dobila tudi vinska klet.
V družbi že od začetka letošnjega leta intenzivno iščejo strateškega partnerja, dosedanji skoraj 100-odstotni lastnik Agroinda, Kmetijska zadruga Vipava, pa bo za zagotovitev prihodnjega razvoja novemu lastniku prepustila večinski delež. Kolikšen bo ta delež, pa je po Ježevih besedah še stvar dogovora.
Trgatev na vipavskem je zaključena
Trgatev v Vipavski dolini je medtem zaključena, vipavska vinska klet pa je od kooperantov in iz svojih vinogradov prejela in predelala okrog tri milijone kilogramov grozdja. Letos je med njimi polovica rdečega grozdja, ki jih bodo vinogradniki dobili plačane po 35 centov za kilogram. Bele sorte pa bo vipavska klet plačala po 45 centov za kilogram, je še povedal Jež ter ob tem zatrdil, da je poslovanje v letošnjem letu v okviru načrtovanega.
"Pričakujemo, da bomo dosegli okoli 4,5 milijona evrov prihodkov, saj se pozna padec kupne moči v Sloveniji in težaven prodor naših vin na tuja tržišča," je dejal Jež. Zato meni, da bo potrebno še veliko truda in trdega dela, da bo slovensko vino bolje sprejeto pri potrošnikih.
Manj vina za višjo ceno
Zaradi slabe letine grozdja, saj je bilo letos po dveh sušnih letih zaradi preveč dežja grozdje gnilo in slabo dozorevalo, tudi večjih zalog vina ni več. "Seveda pričakujemo, da bomo ta vina, ki jih je letos nekoliko manj in bodo kljub vsemu kakovostna, tržili na tržiščih, ki nam bodo priznala nekoliko boljšo ceno," je še dejal predsednik uprave.
Kvaliteta sprejetega grozdja je bila dobra, saj v vipavski kleti gnilega niso prevzemali. Vinogradniki so zato grozdje prebirali že v vinogradih, je dejal Jež. Dodal je, da so se o tem že prej dogovorili z vinogradniki, zato bo tudi plačilo letos enotno glede na vrsto, tako grozdje pa lahko predelajo tudi v kvalitetno vino.
Promovirali bodo vrhunska vina
Danes so sicer predstavili projekt promocije kakovostnih in vrhunskih vin geografskega porekla Vipavske doline. Projekt, ki se je začel lansko leto, je povezal vinogradnike s kletjo, nastal pa je konzorcij. Namen tega projekta je večanje prepoznavnosti vipavskih vin, večanje prepoznavnosti Vipavske doline, tudi kot turistične destinacije. S promocijo nagovarjajo različne ciljne skupine ljubiteljev vin.