PO TRČENJU VLAKOV NA BAVARSKEM: 11 mrtvih, 80 poškodovanih

Svet

Na jugu Bavarske sta včeraj čelno trčila dva regionalna vlaka, pri čemer je umrlo 11 ljudi. Več kot 80 ljudi je poškodovanih, od tega jih je deset v kritičnem stanju, še osem pa je huje poškodovanih, je sporočila policija. Po prvih ugotovitvah naj bi nesreči botrovala človeška napaka.

Do trčenja vlakov je nekaj pred sedmo uro zjutraj prišlo na odseku proge med krajema Holzkirchen in Rosenheim v bližini kraja Bad Aibling okoli 60 kilometrov južno od Münchna. Motorna vagona obeh vlakov sta se zagozdila med seboj, en vlak je iztiril, več vagonov pa se je prevrnilo.

Vzrok nesreče je po prvih ugotovitvah preiskovalcev človeška napaka. A kdo točno naj bi bil odgovoren za tragedijo, ki je terjala deset življenj, še ni jasno.

V času nesreče je bilo v obeh vlakih okoli 150 potnikov. K sreči pa na vlakih ni bilo nobenih šolarjev, saj imajo na Bavarskem počitnice ob pustu.

Prišlo je do odmika v voznem načrtu

Pri reševanju naj bi sodelovalo 700 reševalcev, gasilcev in drugih. Pri prevozu poškodovanih v bolnišnice so si pomagali tudi s številnimi reševalni helikopterji, ki jih je Nemčiji ponudila tudi sosednja Avstrija. Veliko lažje poškodovanih pa so oskrbeli kar na kraju nesreča.

Kako sta se vlaka lahko znašla na istem tiru, še ni znano. Za zdaj je jasno le, da je prišlo do "odmika v voznem načrtu", po katerem bi se morala vlaka srečati v kraju Kolbermoor, sosednjem kraju od Bad Aiblinga, je povedal notranji minister bavarske deželne vlade Joachim Herrmann.

Zakaj ni delovalo avtomatično zaviranje vlaka?

Vlaka zasebne družbe Meridian, s katerima je upravljala bavarska deželna železniška družba BOB, hčerinska družba koncerna Transdev, sta se zaletela z veliko hitrostjo. Na tistem odseku so sicer možne hitrosti okoli 100 kilometrov na uro. Trčila sta ravno v slabo preglednem ovinku, tako da strojevodji nista mogli videti, kaj jima prihaja nasproti.

Odsek je bil po besedah ministra Dobrindta opremljen z varnostnim sistemom, ki začne avtomatično zavirati vlak, če se znajde na nepravem tiru oz. če prevozi rdečo luč. Ta sistem naj bi bil v času nesreče aktiviran, zakaj ni deloval, pa še ni jasno.

 

Deli novico: