SLOVENSKIM GOSTINCEM SE 'TRESEJO HLAČE': Ocena slavnega rumenega kulinaričnega vodnika za 160 restavracij in 80 zbirališč

Slovenija

Sredi novembra bo luč sveta ugledala nova izdaja slavnega rumenega kulinaričnega vodnika Gault&Millau. Ta prinaša številne novosti; ob večjem številu ocenjenih restavracij in priljubljenih mest bodo med drugim ocenjeni kmečki turizmi in vrhunska živila, denimo suhe mesnine, siri in olja, je povedala direktorica Gault&Millau Slovenija Mira Šemić.

V izdaji Gault&Millau Slovenija 2020 bo ocenjenih okoli 160 restavracij in 80 priljubljenih krajev oz. zbirališč (eden od pogojev za uvrstitev v to kategorijo je ugodna cena). V njem se bo znašlo tudi okoli 20 vrhunskih kmečkih turizmov, poleg vinskih kleti in malih pivovarn pa bodo predstavljena še nekatera živila, kot so suhomesnati izdelki, siri in olja, ter edinstvena doživetja. Vodnik bo tako predstavljal "razširjen in celovit prikaz, kaj imamo v Sloveniji", je na predstavitvi v Ljubljani ocenila Šemićeva.

Gault&Millau je pripravila ekipa med 14 in 16 sodelavcev. Med njimi so tudi ocenjevalci, ki ostajajo anonimni. Je pa Šemićeva zagotovila, da so vsi izobraženi, se zanimajo za hrano, imajo ustrezno znanje o vinu in si tudi za svoj denar privoščijo hrano v najboljših restavracijah v Sloveniji in v svetu. Nekatere restavracije so sicer ločeno obiskali tudi po trije ocenjevalci, da bi zagotovili kar se da objektivne ocene.

Vodnik bo uradno izšel na slovesnosti 13. novembra, ko bodo tudi letos podelili nagrade, med drugim najboljši restavraciji in priljubljenemu zbirališču, najboljšemu kuharskemu mojstru ter mlademu talentu in najboljšemu natakarju. Lani sta si prvo mesto med restavracijami z enakim številom točk razdelili Gostilna pri Lojzetu in Hiša Franko, najboljši kuharski mojster pa je postal Igor Jagodic.

"Veselimo se in nestrpno pričakujemo izdajo tega pomembnega vodnika," je o Gault&Millau povedala direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. STO projekt izdaje vodnika podpira, Pakova pa je izpostavila več razlogov za to. Kot je spomnila, si je Slovenija v strategiji trajnostne rasti turizma zadala, da bo gastronomija eden od 10 ključnih produktov slovenskega turizma. Akcijski načrt razvoja in trženja gastronomije 2019-2023 pa predvideva, da bo Slovenija svojo gastronomsko prepoznavnost gradila tudi prek vplivnih kulinaričnih vodnikov.

Gault&Millau je "tako pomembna, močna znamka, da bomo z njo lahko umestili Slovenijo med odlične gastronomske destinacije", je prepričana Pakova. Vodnik tudi pomembno prispeva k povezovanju ključnih deležnikov v slovenski gastronomiji, motivaciji, izobraževanju in dvigovanju kakovosti. "To pa seveda potrebujemo, če želimo uresničiti zastavljene cilje - to je oblikovanje doživetij z višjo dodano vrednostjo. Gastronomija tukaj absolutno odigrava pomembno vlogo," je spomnila direktorica STO.

"Slovenska gastronomija doživlja v teh letih pravi preporod, kar je izjemno pomembno v luči prihajajočega naziva Evropska gastronomska regija 2021 in ob dejstvu, da smo jo izbrali za osrednjo promocijsko tematiko za prihodnji dve leti. Imamo odličen produkt, fantastične kuharske mojstre, odlične restavracije, izjemne dogodke in vinarje in vse to znamo na pravi način predstaviti tudi tujim trgom. To je, poleg odličnega sodelovanja, dobitna kombinacija," je še prepričana Pakova.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija