SPLETNE NOVICE Z VSE VEČ UPORABNIKI: Facebook najbolj priljubljen vir za iskanje

Svet

Vodilne digitalne novičarske platforme imajo vedno več uporabnikov. Vse večji doseg beležijo tudi video novice, vendar imajo tekstovne novice pri uporabnikih še vedno prevladujoč položaj, ugotavlja Reuters Institute v letošnjem poročilu o digitalnih novicah.

"Vedno več uporabnikov novice dobiva prek spletnih družbenih medijev in novičarskih agregatorjev," je v današnji predstavitvi poročila na mednarodnem srečanju novinarjev in urednikov GEN Summit na Dunaju dejal direktor instituta David Levy.

Več kot polovica, 51 odstotkov anketiranih, za dostop do novic vsak teden uporablja spletne družbene medije. Facebook ostaja daleč najpomembnejša platforma za iskanje, dostopanje in nadaljnje deljenje novic, ugotavlja poročilo.

Glavni razlogi za vse večjo novičarsko vlogo spletnih družbenih medijev

"Opozorijo me na novice, ki bi jih spregledal, ponujajo enostaven način dostopanja do različnih virov, obenem pa je novice preprosto komentirati in deliti," je Levy povzel glavne razloge za vse večjo novičarsko vlogo spletnih družbenih medijev.

Glede na strukturo uporabnikov so spletni družbeni mediji kot vir novic pomembnejši za mlade (starostna skupina med 18 in 24 let) in ženske. Prvič v zgodovini raziskave je za mlade ta kanal presegel televizijo kot najpomembnejši vir novic.

Tekstovne novice še vedno pred video novicami

Uporaba video novic raste, a po ugotovitvah poročila vendarle počasneje od pričakovanj. Kar 78 odstotkov vprašanih še vedno daje prednost tekstovnim novicam. "Tekst je hitrejši, prepričljivejši, predhodno oglaševanje pri videu je moteče, video ne doda nič novega k tekstualni zgodbi," so po besedah Levyja najpogostejši odgovori v prid tekstovnim novicam.

Mobilne naprave, predvsem pametni telefoni, prevzemajo prevlado med napravami, s katerih se dostopa do novic. Tako v Švici, na Švedskem in v Južni Koreji več uporabnikov že dostopa do novic prek mobilnih naprav kot pa prek računalnikov.

Uporabniki novic še vedno najbolj zaupajo tradicionalnim medijskim znamkam

Pri izbiri, kaj bodo brali uporabniki, je tekma med uredniki v medijih in računalniškimi algoritmi, ki izbor novic prilagodijo uporabnikovemu okusu, velika. Vendar pa uporabniki novic še vedno najbolj zaupajo tradicionalnim medijskim znamkam, pri čemer bolj zaupajo medijskim organizacijam in manj novinarjem in urednikom. Zaupanje je najvišje na Finskem, najnižje v Grčiji, navaja poročilo.

Inštitut poročilo pripravlja peto leto, v najnovejšem pa je zajel približno 50.000 odjemalcev spletnih novic v 26 državah. Slovenije ni med njimi.

Deli novico: