Koordinacija služb na morju je danes podpisala poslovnik, ki predstavlja tudi uradno podlago za usklajeno delovanje na morju. To sodelovanje sicer poteka že dobro desetletje, sedaj pa je bilo tudi formalizirano.
Konec lanskega leta je začela veljati uredba o usklajenem delovanju na morju, posamezne službe pa so na prvem uradnem sestanku, ki je potekal marca, sprejele poslovnik, po katerem sedaj ravnajo. Danes je bila tako na vrsti le formalizacija celotnega postopka.
V koordinacijo so vključeni Uprava RS za pomorstvo, policija, carina, Agencija za okolje, Inšpektorat za ribištvo, Generalštab Slovenske vojske, Uprava za zaščito in reševanje in Ministrstvo za zunanje zadeve.
"Namen je, da se rešuje vsa problematika na morju. Analizira in obravnava se stanje, ter predlaga ukrepe za boljše delovanje. Gre predvsem za preventivo, po potrebi pa tudi za posredovanja pri reševalnih akcijah," je pojasnil v.d. direktorja pomorske uprave Valter Suban.
Delovanje ne poteka toliko na vodstvenem nivoju, kot na operativnem, kjer potekajo tedenski sestanki. V Sloveniji, ki ima za majhen košček morja ogromno služb, ki so zanj pristojne, je bila dalj časa prisotna zamisel, da bi lahko vse združili pod obalno stražo, tak sistem poznajo tudi države, ki imajo veliko več morja kot Slovenija. A prav ta podpis naj bi bil neke vrste nadomestilo obalni straži in omogočal delovanje in sodelovanje na podobni ravni. "En primer našega sodelovanja je lahko skupno informacijsko okno, preko katerega zelo hitro izpeljemo vse formalne postopke, vazane na prihod potniških ladij. Ena obravnava vseh gostov in članov posadke bi lahko bil zelo zapletena in zamudna, tako pa sedaj stvari rešimo zelo hitro. In takšne primere dobre prakse nameravamo širiti tudi na druga področja," je še sklenil Suban.
Več iz rubrike Morje:
Postanite član raziskovalne ekipe Morigenosa!