Ob pripravi celostne prometne strategije v Mestni občini Nova Gorica so najprej analizirali trenutno stanje na področju prometa. Pripravljalci so po prvi javni razpravi, dveh delavnicah, pogovorih in opravljeni anketi ugotovili, da je v mestu preveč avtomobilov, kar je posledica trenutnih slabih razmer pri organizaciji javnega prevoza.
V NOVI GORICI JE PREVEČ AVTOV! Težave s prometom in slab javni prevoz
Goriška
Primanjkuje tako mestnega kot primestnega javnega prevoza, ki poteka predvsem v prevelikih časovnih razmikih, je na današnji novinarski konferenci v Novi Gorici izpostavila Lea Ružić iz podjetja PNZ, ki kot zunanji izvajalec za novogoriško občino pripravlja celostno prometno strategijo (CPS).
Javni prevoz bi bil potreben zaradi številne delovne migracije, ki prihaja na delo tako iz sosednjih občin kot tudi odhaja iz novogoriške občine v druga območja. Največ delovnih migrantov prihaja iz občin Ajdovščina in Šempeter-Vrtojba, večina občanov (med 60 in 80 odstotki) pa potrebuje avtomobil za pot na delo.
Novogoriška občina je s 590 osebnimi avtomobili na 1000 prebivalcev na desetem mestu v Sloveniji in s tem presega večino razvitih evropskih držav. V zadnjih desetih letih je v nasprotju s slovenskimi trendi število avtomobilov na Goriškem upadlo, vendar se ponovno počasi povečuje. Razloge so pripravljavci strategije našli pri zmanjševanju števila in hitrem staranju prebivalstva.
"Zagotovo bo prišlo do neke kombinacije ukrepov na področju prometa, ki bodo na eni strani spodbujali rabo bolj trajnostnih prevoznih načinov, to pomeni hoje, kolesarjenja in javnega potniškega prometa. Torej lahko pričakujemo izboljšave na tem področju, hkrati pa lahko pričakujemo tudi neke omejitve na področju motornega prometa, verjetno bodo spremembe v parkirni politiki, vendar konkretnih rešitev še nimamo," je povedala Rožićeva.
Novogoriški podžupan Marko Tribušon pričakuje predvsem razvoj kolesarskega prometa, potrebna bo ureditev večjega števila kolesarskih in peš poti. "Mislim, da bo mesto s CPS pridobilo ogromno. Zavedati se moramo, da je v Novi Gorici, kljub temu da tako rekoč nimamo težav z mobilnim prometom, še vedno pereča problematika pešcev, pomanjkanja kolesarskih stez in prilagojenosti cestne infrastrukture invalidnim osebam," je še poudaril novogoriški podžupan.
Prebivalci Goriške so na prvi javni obravnavi pa tudi v anketi izpostavili tudi potrebo po večji varnosti v prometu. Število hudih prometnih nesreč se je po letu 2002 zmanjšalo kar za 57 odstotkov, vendar si želijo še večje varnosti za pešce in kolesarje.
Največ nezadovoljstva občanov je s prilagojenostjo površin starejšim občanom in osebam z omejeno mobilnostjo, osvetljenostjo peš poti in hitrostjo motornega prometa. Po besedah Aleksandre Torbica iz Mestne občine Nova Gorica pa dnevno beležijo klice nezadovoljnih občanov zaradi zaparkiranosti dovoznih poti, števila parkirnih mest, uporabe pločnikov s strani kolesarjev in drugega.
CPS naj bi bila zaključena v začetku prihodnjega leta, ko bodo na novogoriški občini začeli s sprejemanjem ukrepov za boljši prometni režim v mestu in na podeželju v zadovoljstvo vseh občanov ter stalnih in občasnih obiskovalcev. Mesto pa želijo narediti prijazno predvsem pešcem in kolesarjem.