Na velikem odru SNG Nova Gorica bodo v četrtek krstno uprizorili predstavo Kdo se boji črnega moža v režiji Ivana Peternelja. Ksenofobija je izhodišče predstave, ki v prepletu petja, plesa in drame, prinaša kolaž različnih besedil o tujcih in tujstvu. Dramsko plesna etuda je nastala v koprodukciji z zavodom MN produkcija.
KRSTNA UPRIZORITEV: Na novogoriškem odru predstava Kdo se boji črnega moža
Goriška
Peternelj in dramaturginja Tereza Gregorič sta v predstavo vključila pesmi različnih avtorjev z interpretacijami tujca in odtujenosti. Te prinašajo čutno predstavo o osamljenosti v svetu. Hkrati sta zbrala tudi odlomke iz uradnih dokumentov, ki obravnavajo tujca s hladnim pravnim jezikom, kar je logična posledica državne ureditve in spoštovanja zakonov. Kot prispodobo za večne selitve ljudstev sta uporabila poljudnoznanstveni tekst iz živalskega sveta.
Režiser, igralec in koreograf Peternelj se s predstavo Kdo se boji črnega moža v SNG Nova Gorica prvič predstavlja v vlogi režiserja. Na današnji novinarski konferenci je povedal, da je fokus predstave na tujcu, v smislu nekoga, ki je v družbi označen z negativnim predznakom, in njegovi osami.
Pojem tujca relativen
Igralka Ana Facchini je poudarila, da je pojem tujca relativen, saj si tujec lahko tudi v lastni državi: "Poudarek je zato na čutenju, ki ga z odra skušamo zbuditi v gledalcih preko besedil, ki so jih ustvarili velikani svetovne literature." Igralka Marjuta Slamič je dodala, da se igralci počutijo kot soavtorji predstave, saj gledalcem razkrivajo svoj življenjski nazor.
"Predstava ni povezana s trenutno begunsko problematiko, saj je začela nastajata že veliko pred prihodom beguncev v Slovenijo. Vendar na gledalca deluje asociativno, na neki čustveni ravni, zato imajo poleg besedil izrazito moč tudi svetloba in glasba," je povedala Gregoričeva.