Verjetno ste se že znašli v situaciji, ko ste se jezili na druge voznike na krožnih križišči. Ampak ali ste prepričani, da sami dobro poznate pravila? Osvežite svoje znanje in preberite, kako se pravilno vozi po krožiščih.
ALI RES POZNAMO PRAVILA? To si mora prebrati vsak voznik!
Slovenija
Na krožnih križiščih velikokrat pride do zmede, saj nekateri ne poznajo pravil, kako po njih voziti. Da ne bi prihajalo do nesreč in nestrpnosti na cestah, naj si vsak voznik vzame nekaj minut in si prebere spodnje vrstice.
Krožišče z dvema pasovoma
Največja napaka, ki jo delajo vozniki, je, da se pri vključitvi v krožišče držijo zunanjega pasu, čeprav ne grejo ven pri naslednjem izvozu. S tem ne omogočijo ostalim udeležencem, da bi se vključili v promet. Kako je torej pravilno?
Ko zapeljemo v krožno križišče z dvema prometnima pasova, se razvrstimo na notranji prometni pas in tako omogočimo vključitev v promet v križišču tudi voznikom na naslednjih uvozih, razen če nameravamo zapustiti križišče na prvem naslednjem izvozu. Tega nam ni treba storiti tudi, če nam prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.
A pazite, drugače je pri vozišču z dvema prometnima pasovoma!
Ko se vključujemo v krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, in vozimo po desnem prometnem pasu, zapeljemo na desni, zunanji pas krožnega križišča, če pa vozimo po levem prometnem pasu, pa na levi, notranji pas krožnega križišča.
Kako zapustimo krožišče? Ne pozabite na smernik!
Preden zapustimo krožno križišče, se razvrstimo na zunanji prometni pas, pri čemer seveda ne smemo pozabiti na smernike! S tem ostalim udeležencem sporočimo, da bomo zavili na izvoz, in omogočimo vključevanje čakajočim na vključitev na istem izvozu/uvozu!
Prepovedano prehitevanje
Upoštevati moramo tudi, da je v krožnih križiščih prepovedano prehitevanje. To pa zato, ker je preglednost ob vozilu in za njim zaradi ukrivljenosti vozišča slabša kot na ravnem vozišču. V desnem vzvratnem ogledalu namreč opazimo drugo vozilo šele, ko je že ob boku našega, v levem pa prej izgine v mrtvem kotu.
se pa stakim početjem zmanjša pretočnost krožišča in otežuje vožnja ostalim v prometu.