DRŽAVA MIMO ANKARANČANOV: Gašperšič znova "blesti", koncesija za tretji pomol v zameno za drugi tir

Slovenija

Ankarančani so zbrali 4500 podpisov proti izgradnji tretjega pomola. Nihče jim ni prisluhnil, nobena od pripomb ni bila upoštevana. Kopru so očitali, da se o gradnji dogovarja z načrtovalci iz Ljubljane mimo njih. Ustanovili so samostojno občino. Zdaj se je vlada odločila ustanoviti projektno podjetje in oddati koncesijo za gradnjo tretjega pomola v Luki Koper v zameno za financiranje drugega tira praktično popolnoma mimo Ankarana. 

Ankaranski župan Gregor Strmčnik (na fotografiji zgoraj) je odsoten, odsotna je tudi občinska tiskovna predstavnica Nina Jurinčič. Kot so zagotovili v tajništvu občine, bodo odgovor, kako se bo ankaranska občina odzvala na odločitev vlade, sporočili v kratkem. 

Vlada se je pred dnevi odločila ustanoviti posebno projektno podjetje za izgradnjo in upravljanje drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ter novih pretovornih zmogljivosti v Luki Koper. Preko dokapitalizacije bi potem lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bi imela lastniški delež.

Čez 25 let bo država odkupila zgrajeni drugi tir 

Logistični holding naj bi pridobil koncesijo za železniško progo med Divačo in Koprom, nato pa kot koncesionar plačeval koncesnino investitiroju, projektnemu podjetju za drugi tir. Po določenem obdobju, po predlogu čez 25 let, bi država lahko odkupila projektno podjetje oziroma zgrajeni drugi tir. Denar za odkup bi država dobila z zbranimi dividendami logističnega holdinga ali z delno, morda celo celotno privatizacijo holdinga in družb znotraj njega – torej s prodajo Luke Koper in Slovenskih železnic.

Gašpar Gašpar Mišič (na fotografiji zgoraj) je pred časom poslal pobudo ministru Gašperšiču v kateri ga je pozval, da  naj opusti solistične poskuse iskanja finančne konstrukcije za izgradnjo 2. tira. Predlagal je, da povabi predsednike vlad vseh držav v regiji k sklenitvi meddržavnega dogovora o vlaganjih v izgradnjo infrastrukture čez slovensko ozemlje. Interes naj bi tako izkazali Madžari, Čehi pa tudi Avstrijci. Pomen izgradnje železniške infrastrukture za države Srednje in Vzhodne Evrope naj bi bili povsem primerljivi s pomenom gradnje Sueškega prekopa za trgovino med Daljnim Vzhodom in Evropo, je še dodal Mišič. 

Po tem scenariju bi država kot edina lastnica Slovenskih železnic in 67-odstotna lastnica Luke Koper prenesla deleža na logistični holding, ki bi postal upravljavljalec logističnih podjetij skupin Luka Koper in Slovenske železnice ter koncesionar drugega tira, a Ankarančanov v tej enačbi očitno nihče ni vpošteval. 

Deli novico:

Gašpar |  12 .01. 2016 ob  08: 20
vas bo rešil, ovčke moje!
...
Predvsem denarja.
Priročna občina Ankaran |  12 .01. 2016 ob  07: 21
Od ustanovitve dalje, je njeno delovanje odvisno od višjega nivoja.....
tandem |  12 .01. 2016 ob  05: 35
gaspercek in gaspersic sta sluzasto sprijeta skupaj kot cazzomarino
koncesije so podobno formirane in sluzaste
ko jih zgrabis se zmuznejo in ostaja samo smrad
Ankarančani |  11 .01. 2016 ob  23: 49
Ma kaj se sploh čudite? Sama občina Ankaran je ustanovljena brez, da bi imela vseh pogojev. Ministrstvo je najbrž z nekim razlogom dovolilo, da sploh obstajate. Evo vam prvi razlog...DA SE NAREDI TRETJI POMOL BREZ VAS VPRAŠAT!!! :)))
kagumer |  11 .01. 2016 ob  21: 55
Čimprej prodat luko! Naši vrli nesposobneži jo bodo tako uničli, da ne bo vredna nič. Kdor jo bo kupil, je itak ne bo nesu proč...
gasparčič |  11 .01. 2016 ob  20: 47
muti jaja
@gostilna šentflorjanska |  11 .01. 2016 ob  18: 02
Ja pa še preplačali jih bomo in to mi državljani.
@Delo |  11 .01. 2016 ob  18: 00
sej bo šla dol, kaj nisi v zapisanem prčitau da bodo LK prodali
@romeo |  11 .01. 2016 ob  17: 33
tvoja Julija ve,ko tam gre.
Delo |  11 .01. 2016 ob  17: 26
Veliko ljudi iz Ankarana delav LK... Brez LK in njenega nadaljnega razvoja... bo cela Obala sla navzdol..

Razen ce bomo ziveli od skoljk
Romeo |  11 .01. 2016 ob  17: 24
-3
Kje pa je ta vas?
Janez |  11 .01. 2016 ob  17: 23
Kao ni nobenega.....v Ankaranu, so sami stručkoti.
1