Ankarančani so zbrali 4500 podpisov proti izgradnji tretjega pomola. Nihče jim ni prisluhnil, nobena od pripomb ni bila upoštevana. Kopru so očitali, da se o gradnji dogovarja z načrtovalci iz Ljubljane mimo njih. Ustanovili so samostojno občino. Zdaj se je vlada odločila ustanoviti projektno podjetje in oddati koncesijo za gradnjo tretjega pomola v Luki Koper v zameno za financiranje drugega tira praktično popolnoma mimo Ankarana.
DRŽAVA MIMO ANKARANČANOV: Gašperšič znova "blesti", koncesija za tretji pomol v zameno za drugi tir
Slovenija
Ankaranski župan Gregor Strmčnik (na fotografiji zgoraj) je odsoten, odsotna je tudi občinska tiskovna predstavnica Nina Jurinčič. Kot so zagotovili v tajništvu občine, bodo odgovor, kako se bo ankaranska občina odzvala na odločitev vlade, sporočili v kratkem.
Vlada se je pred dnevi odločila ustanoviti posebno projektno podjetje za izgradnjo in upravljanje drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ter novih pretovornih zmogljivosti v Luki Koper. Preko dokapitalizacije bi potem lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bi imela lastniški delež.
Čez 25 let bo država odkupila zgrajeni drugi tir
Logistični holding naj bi pridobil koncesijo za železniško progo med Divačo in Koprom, nato pa kot koncesionar plačeval koncesnino investitiroju, projektnemu podjetju za drugi tir. Po določenem obdobju, po predlogu čez 25 let, bi država lahko odkupila projektno podjetje oziroma zgrajeni drugi tir. Denar za odkup bi država dobila z zbranimi dividendami logističnega holdinga ali z delno, morda celo celotno privatizacijo holdinga in družb znotraj njega – torej s prodajo Luke Koper in Slovenskih železnic.
Gašpar Gašpar Mišič (na fotografiji zgoraj) je pred časom poslal pobudo ministru Gašperšiču v kateri ga je pozval, da naj opusti solistične poskuse iskanja finančne konstrukcije za izgradnjo 2. tira. Predlagal je, da povabi predsednike vlad vseh držav v regiji k sklenitvi meddržavnega dogovora o vlaganjih v izgradnjo infrastrukture čez slovensko ozemlje. Interes naj bi tako izkazali Madžari, Čehi pa tudi Avstrijci. Pomen izgradnje železniške infrastrukture za države Srednje in Vzhodne Evrope naj bi bili povsem primerljivi s pomenom gradnje Sueškega prekopa za trgovino med Daljnim Vzhodom in Evropo, je še dodal Mišič.
Po tem scenariju bi država kot edina lastnica Slovenskih železnic in 67-odstotna lastnica Luke Koper prenesla deleža na logistični holding, ki bi postal upravljavljalec logističnih podjetij skupin Luka Koper in Slovenske železnice ter koncesionar drugega tira, a Ankarančanov v tej enačbi očitno nihče ni vpošteval.
koncesije so podobno formirane in sluzaste
ko jih zgrabis se zmuznejo in ostaja samo smrad
Razen ce bomo ziveli od skoljk
...
Predvsem denarja.