Airbus A320 - eno najbolj prodajanih letal

Svet

Airbus A320 je enonadstropno dvomotorno reaktivno potniško letalo, ki ga izdeluje evropski proizvajalec letal Airbus. Sodi med najbolj prodajane tipe letal na svetu, z njim pa je letela tudi slovenska letalska družba Adria Airways. Letalo, ki sprejme od 150 do 180 potnikov, je doslej veljalo za enega varnejših.

Krstni polet Airbusa A320 so opravili februarja 1987, marca 1988 pa je prišel tudi na trg. Postal je najbolje prodajano Airbusovo letalo, saj so jih doslej po svetu naročili več kot 11.500.

Med prvimi kupci in operaterji Airbusa A320 je bila tudi Adria Airways. Pri Adrii so se pohvalili, da so bili prva letalska družba na svetu, ki je leta 1989 z njim poletela v potniškem prometu. Letalo Alfa je bilo 43. po vrsti z montažne linije v Toulousu.

Uporabljajo ga nizkocenovniki

A320, ki ima dolet do okrog 6000 kilometrov, uporablja tudi veliko nizkocenovnih prevoznikov. Med njimi je tudi Lufthansin nizkocenovnik Germanwings, katerega letalo je danes strmoglavilo v francoskih Alpah s 150 ljudmi na krovu.

A320 je bil prvi ozkotrupni model Airbusa, ob nastanku pa je bil revolucionaren in je pretresel trg potniških letal tega razreda, v katerem sta takrat prevladovala ameriška proizvajalca Boeing in McDonnell Douglas.

Glavna novost, ki jo je prinesel A320, sta bili stranski krmilni palici namesto volanskih krmil v pilotski kabini, poleg tega so prvič so v letalu za podzvočne hitrosti uporabili sistem električnega krmiljenja fly-by-wire. Pri konstrukciji so prav tako prvič pri potniškem letalu v velikem obsegu uporabili kompozitne materiale.

Na svetu več tisoč takšnih letal

Trenutno je po svetu v uporabi 6191 letal tega modela, doslej pa so prepeljala že več kot šest milijard potnikov.

Družina letal A 320 velja za eno varnejših. Po podatkih spletne enciklopedije Wikipedija so doslej zabeležili 60 nesreč tega modela, v katerih je umrlo 1092 ljudi, 23 letal pa je bilo uničenih.

V zadnjih letih po poročanju nemške tiskovne agencije dpa za najhujšo nesrečo tega modela velja nesreča 17. julija 2007, ko je letalo družbe TAM v brazilskem Sao Paolu zapeljalo z vzletne steze ter trčilo v bencinsko črpalko in skladišče. Umrlo je vseh 187 ljudi na krovu in 12 na tleh.

30. maja 2008 je v Tegucialpi v Salvadorju airbus 320 salvadorske družbe Taca s 130 ljudmi zgrešil pristajalno stezo in pristal na cesti. Umrlo je pet ljudi. 27. novembra istega leta je pred obalo Francije na testnem poletu strmoglavil A 320, ki ga je imela v najemu nemška družba XL Airways, pri čemer so izgubili življenje nemška pilota in pet državljanov Nove Zelandije.

28. decembra lani pa je v Javansko morje blizu Indonezije strmoglavil airbus 320 družbe AirAsia na letu iz Surabaye v Singapur, pri čemer je umrlo vseh 162 ljudi na letalu.

Deli novico:

sendero luminoso |  25 .03. 2015 ob  11: 38
Kot prvo iz tega prispevka...kar jaz vem in kar sem hodil po tistih krajih je Tagucicalpa v Hondurasu in je glavno mesto in ne v Salvadorju...toliko, o tem!

Moj komentar glede nesrece ( mogoce tudi zmoten, prav lahko.... ) in mozne vroke je tale:
-Glede na zadnjo pozicijo letala je bil JV od te kar mocan genovski ciklon, ki bo prinesel dez tudi nam prav te dni. Lahko da so zamrnile pitotke, kot se je ze zgodilo leta 2009 na letu AF 447 (A 330 ), ki je letelo iz Ria za Paris.Po tej nesreci so sicer ukazali neke popravke na pitot ceveh v smislu dodatnega ogrevanja in tako preprecevanja zaledenitev....lahko pa da tle tega niso se naredili....boooo?
- Druga moznost je da so zaledeneli senzorji kota letenja , ki dajajo racunalniku informacijo o tem kako letalo sploh leti ( se vzpenja, pada ali leti naravnost...) in te podatke potem prenasjo avtopilotu. Na letalu A 320 ki ga je Air New Zeland prevzel od nemskega XL Airways Germany leta 2008 in so ga pred predajo testirali nad morjem na J Francije se je zgodilo to , da so ti senzorji zmrznili, zaradi vdora vode v vodila ob tem ko so letalo prali po barvanju.....boooo?
- In se mogoce ta , da je prislo do padca tlaka v kabini in posledicne zadusitve vseh na letalu, ko je zmanjkalo kisika saj ga je preko mask samo za cca 12-15 min. Tak primer poznamo iz leta 2005 -Air Helios na B 737 ( let Larnaca- Atene ), ko je letalo letelo kar precej casa tudi po tem ko so bili ze vsi na krovu mrtvi.
Lahko pa da je prislo tudi do kaksne druge situacije, saj naj bi po prvih podatkih od CNN-a vceraj letalo oddalo preko transponderja sifro za ugrabitev, kar pa je verjetno bolj za lase privleceno...booo
No, bomo videli kaj bodo rekli francoski preiskovalci.....mislim da je to BEA. To so moja skromna videnja te nesrece, je pa res da se pri vseh takih dogodkih zgodi kar en cel kup enih napak ki potem pripeljejo do okoliscin za nesreco. Skoraj nikoli ni v igri samo ena napaka ali en sam nepravilni manever.
Pa brez zamere za te moje kracarije......lepo bodite!