HRVAŠKA ANALIZA POZITIVNO O VINJETAH: Na odločitev bo treba še počakati

Svet

Preliminarna analiza o uvedbi vinjet na hrvaških avtocestah, ki jo je naročilo hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo, je pokazala, da gre za model plačevanja avtocestnih storitev, ki ustreza Hrvaški, poroča danes Večernji list. Na odločitev o uvedbi vinjet bo sicer treba še počakati.

Končne odločitve ne bo pred objavo podrobne študije o vinjetah na hrvaških avtocestah. Po navedbah časnika bo odločilno, koliko denarja bo v blagajno javnih avtocestnih podjetij Hrvatske autoceste (Hac) in Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) prinesla sprememba cestninskega modela, saj ne bi smeli imeti manj prihodkov kot doslej.

Če se bo vlada na koncu odločila za vinjete, je pričakovati avstrijski in slovenski model, kar pomeni, da bi bile vinjete namenjene zgolj osebnim avtomobilom, medtem ko bi tovornjakom cestnino zaračunavali po prevoženih kilometrih.

Na več kot 1000 kilometrih avtocest, za katere skrbita Hac in ARZ, bi vinjete lahko uveljavili takoj po morebitni odločitvi vlade, medtem ko je negotovo, ali bi spremembo cestninskega modela sprejela koncesionarja na avtocestah v Istri in na avtocesti Zagreb-Macelj, francoski Bouygues in avstrijski Strabag.

Butković naklonjen vinjetam

Najbolj znani hrvaški prometni strokovnjak in profesor na zagrebški prometni fakulteti Ivan Dadić je prepričan, da bi z vinjetami občutno zvišali prihodke od cestnin. Po njegovem mnenju desetdnevna vinjeta ne bi smela biti dražja kot 15 evrov, mesečna kot 50 evrov, letna pa kot 150 evrov. Čez poletje pa naj bi najkrajšo vinjeto podražili za 25 odstotkov, je še povedal.

Novi hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković (HDZ) je prejšnji teden potrdil, da je privrženec uvedbe vinjet na hrvaških avtocestah. S prestrukturiranjem cestnih podjetij in uvajanjem vinjet nameravajo rešiti dolgove hrvaških upravljavcev cest. Do leta 2020 bo treba plačati 5,2 milijarde evrov glavnice in obresti, zgolj letos pa je treba plačati približno milijardo evrov.

V neodvisnem cestarskem sindikatu nasprotujejo uvajanju vinjet, ker menijo, da novi model ne bo okrepil prihodkov avtocestnih podjetij. Ocenili so, da je treba izboljšati obstoječi sistem elektronskega zaračunavanja cestnin (ENC), ker je bolj sodoben kot vinjete. V sindikatih se zavedajo, da bi uvajanje vinjet pomenilo tudi odpoved za večino izmed približno 900 zaposlenih na cestninskih postajah.

Deli novico: