POBUDNIKI INTERPELACIJE: Gašperšič daje prazne obljube

Slovenija

V poslanski skupini ZL so ob bližajoči se interpelaciji zoper ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki jo bo DZ obravnaval na septembrski seji, ponovili razloge, zakaj so se odločili za ta korak. Po besedah poslanca Mateja T. Vatovca minister ni odgovoril "praktično na nobeno vprašanje oz. opozorilo", izpostavljeno v interpelaciji.

Razloge za interpelacijo, ki jo je ZL vložila konec junija, sopodpisali pa so jo v poslanski skupini NP in nepovezani poslanec Andrej Čuš, je Vatovec ponovil na današnji novinarski konferenci.

Do izgradnje drugega tira v obliki javno-zasebnega partnerstva, za kar se zavzema minister, po njegovem mnenju najbrž nikoli ne bo prišlo, poleg tega bi bil v takšni obliki dvakrat dražji - dobili bi novi Teš 6, kot je ponazoril. Ta "zapitek" bi plačali državljani, Vatovec pa sumi, da si minister od njega obeta tudi dobiček.

V ZL so proti vsakršni obliki privatizacije upravljanja javne infrastrukture, zato so želeli izvedeti, ali bo vlada investitorju podelila tudi koncesijo za pristaniško dejavnost v Luki Koper, vendar odgovora po njegovih navedbah niso dobili. Ob primerjanju z Avstrijo in Italijo, ki kljub višjim dolgovom in slabši gospodarski napovedi pospešeno gradita železniške proge z javnimi sredstvi, se mu zdi nenavadno, da bi Slovenija že zgrajeno infrastrukturo predala v upravljanje tujim državam.

"Da je nekaj narobe," po Vatovčevih navedbah kažejo tudi ministrove obljube, ki jih ne more izpolniti, in sicer glede izgradnje blejske obvoznice ter glede izvzetja predora Markovec iz sistema cestninjenja. Za slednje je minister, tako poslanec, še lani zatrjeval, da to zakonsko ni mogoče in da bi pomenilo diskriminacijo drugih delov Slovenije, a je to nedavno vseeno napovedal.

Da minister ne premisli svojih besed, po Vatovčevem mnenju kaže tudi njegova izjava, da bo odstopil, če se gradnja drugega tira ne bo začela do konca prihodnjega leta. Ta obljuba se mu ne zdi realna, saj ta hip "nimamo ničesar" - niti zakona niti dokončane revizije projekta, izkušnja iz Francije pa kaže, da so za izgradnjo hitre potniške proge samo od objave razpisa do podpisa pogodbe minila štiri leta.

V interpelaciji so odprli tudi vprašanje tretje razvojne osi. Po Vatovčevem mnenju je "očitno", da se njegova obljuba o začetku gradnje na južnem delu v letošnji jeseni ne bo uresničila, kot sumljive pa je omenil tudi posle v energetiki, zlasti glede izgradnje drugega bloka jedrske elektrarne.

Ministrovo delovanje "kaže na neprestano slalomiranje med ugajanjem in lastnim piarom" ter na izogibanje odgovornosti, npr. pri elektrifikaciji proge Pragersko-Hodoš, ocenjuje Vatovec. V ZL računajo, da bo "mimo politične kombinatorike" to ugotovil tudi kateri od poslancev DZ.

Stranka Trs bo v petek sicer predstavila kazensko ovadbo zoper ministra zaradi "utemeljenega suma nevestnega dela v službi in možnega oškodovanja javnih sredstev v povezavi z gradnjo južnega dela 3. razvojne osi na relaciji med dolenjsko cesto in tovarno Revoz" ter zoper skupino na okoljskem ministrstvu, pristojno za izdelavo državnega prostorskega načrta za cestno povezavo Velenje - avtocestni priključek Šentrupert, zaradi "utemeljenega suma ponareditve uradne listine, nevestnega dela v službi in oškodovanja javnih sredstev". Vatovec danes tega ni komentiral.

Deli novico:

muffa |  16 .09. 2016 ob  09: 25
Gašperšič je edino resnico povedal, ko je nastopil kot minister in to je bilo: " drugega tira ne rabimo." od tu naprej same laži in sprenevedanja. smc in koalicija ga podpirajo, se pravi, da lažejo,se sprenevadajo in ne bodo zgradili drugega tira.
ZL |  16 .09. 2016 ob  08: 51
čez katero vsi tako pljuvat, pa je le povedala, kako minister laže oz. zavaja. Dva primorska poslanca sta svoje povedala, primorska poslanka pa se jima ni hotela pridružit in je že vedela zakaj, no zdaj vemo tudi ostali.
dr itto |  15 .09. 2016 ob  17: 37
Zakaj noben ne vpraša Pavlihe kateremu je Cerar zaupal da mu bo vse.povedal o dogovorih glede drugega tira. Pavliha je to izjavil na televiziji.
kameleon |  15 .09. 2016 ob  17: 26
Temu ministru ne zaupam niti za piko nad i-jem.
kagumer |  15 .09. 2016 ob  16: 42
Tudi s subvencioniranimi enotnimi vozovnicami IJPP, za katere je odgovorno ministrstvo za infrastrukturo in zgoraj omenjeni pajac, ni vse v redu. Konec avgusta so nahitro uvedli spremembo, za katero niso bili niti sposobni podati popolnih navodil prodajalcem, kaj šele potrošniku. Zato so nas pošiljali po vozovnico v Sežano, ker Avrigo v Kopru nima prodajnega mesta. Potem smo izvedeli, da se vozovnico lahko kupi pri bilokateremu prevozniku, tudi železnici.
Končni epilog: prebivalci MO Koper imamo dodatno subvencijo občine, ki ni bila upoštevana. Zaradi zgoraj omenjenih pajacev smo plačali polno ceno.
Najbrž nas je tako oškodovanih kar nekaj, saj je samo 15€. Hm..15 15 15 15 ...?