Previdnost pri decembrskih nakupih ni odveč

Tehnologija

Evropski potrošniški center (EPC) je za decembrske nakupe pripravil več nasvetov za varno nakupovanje. Potrošnikom priporočajo previdnost pri obljubah in ponudbah, ki so neverjetne, preverijo naj kontaktne podatke prodajalca in splošne pogoje poslovanja, natisnejo in shranijo naj si dokumentacijo o naročilu.

Decembra potrošniki tudi več nakupujejo na daljavo, na spletnih straneh, družabnih omrežjih in po e-pošti pa se ponujajo dodatne ugodnosti. Evropski potrošniški center pri tem svetuje previdnost pri težko verjetnih obljubah in ponudbah, potrošnik naj preveri kontaktne podatke prodajalca in tudi datum vzpostavitve spletne strani ter kdo jo je registriral, so sporočili iz centra.

Svetujejo večjo previdnost pri straneh, ki so bile pred kratkim registrirane ali so bile vzpostavljene za omejeno časovno obdobje. Odsvetujejo zaupanje na slepo certifikatom, saj so lahko ponarejeni in prilepljeni kot slike.

Shranite dokumentacijo o naročilu

Stran naj potrošnik preveri na spletu, se o njej pozanima na forumih ter preveri splošne pogoje poslovanja, ki morajo biti napisani razumljivo. Potrošnik naj shrani in natisne dokumentacijo o naročilu ter pisno korespondenco.

Preverite možnost plačila

Pazljivost svetujejo tudi pri elektronskih naslovih, ki se nahajajo pri ponudnikih brezplačne elektronske pošte, potrošnik pa naj preveri tudi možnosti plačila. Ob tem v potrošniškem centru odsvetujejo neposredno nakazilo denarja.

Glede nakupovanja čez mejo ali raziskovanja tujih krajev je Evropski potrošniški center v kratkem videu spomnil na pet pomembnih pravic potrošnikov, ki jih imajo kot potrošniki ali potniki kjerkoli v EU: www.youtube.com/watch?v=tJbuBkVqw3A.

Na spletni strani www.epc.si si lahko potrošniki naložijo brezplačno mobilno aplikacijo Travel, ki so jo letos pripravili v okviru mreže EPC. Aplikacija s praktičnimi napotki pomaga pri morebitnih zapletih na potovanju, dosegljiva pa je na www.epc.si/sl/16-aktualno/67-ecc-net-mobilna-aplikacija-travel.

Če te informacije ne bodo pomagale, se lahko potrošnik za nasvet ali pomoč obrne neposredno na EPC prek epc.mgrt@gov.si ali telefona 01 400 3729.

Deli novico: