ERJAVEC Z MADŽARSKIM KOLEGOM: Glavna tema drugi tir

Slovenija

Zunanji minister Karl Erjavec je danes v Ljubljani sprejel madžarskega kolega Petra Szijjarta, ki se mudi na uradnem obisku v Sloveniji. Ministra sta v pogovorih največ pozornosti namenila infrastrukturnim projektom, predvsem izgradnji drugega železniškega tira med Koprom in Divačo. Medtem se v javnosti pojavljajo pozivi k prekinitvi nekonstruktivnega medijskega dokazovanja različnih stališč glede rešitev za drugi tir.

Madžarski minister je na novinarski konferenci poudaril, da je Luka Koper najpomembnejše pristanišče za Madžarsko, zato je v njenem interesu, da se pristanišče in železniška povezava do njega razvijata.

Kot je dejal, je Madžarska projekt pripravljena podpreti tudi finančno, a pod pogojem, da bodo v investiciji sodelovala tudi madžarska podjetja. "V interesu madžarskega gospodarstva je, da bi madžarska podjetja lahko čim hitreje dosegla Luko Koper," je poudaril.

Ob tem je zagotovil, da bo madžarska udeležba v projektu možna zgolj na podlagi dogovora obeh strani. "Torej se ne bo zgodilo nič takšnega, kar bi bilo v nasprotju s slovenskimi interesi," je dejal.

Ministra sta govorila še o dveh infrastrukturnih projektih - o izgradnji električnega daljnovoda Cirkovce-Pince in plinovodne povezave med državama.

Madžarski minister se bo v nadaljevanju obiska srečal tudi s predsednikom vlade Mirom Cerarjem in ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem. Sestal se bo tudi s predsednikoma odborov DZ za zunanjo politiko in za zadeve Evropske unije Jožefom Horvatom in Kamalom Izidorjem Shakerjem.

Združenje za promet pri GZS za uskladitev pozitivnih rešitev za drugi tir

Upravni odbor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) je medtem v sredo pozval k prekinitvi nekonstruktivnega medijskega dokazovanja različnih stališč in k podpori naporom za uskladitev pozitivnih rešitev za drugi tir Divača-Koper, ki jih ponujata vladni predlog zakona in predlog zakona civilne iniciative.

Na seji upravnega odbora so v sredo obravnavali predlagane zakonske rešitve za izgradnjo drugega tira, pri tem pa ponovno poudarili potrebo po čimprejšnji izvedbi projekta, ki je "pomemben za celotno logistično transportno panogo, gospodarstvo doma in v širši regiji", sta v sporočilu za javnost zapisala direktor in predsednik združenja Robert Sever in Rok Svetek.

Ob tem so v odboru izrazili prepričanje, da se bodo s konstruktivnim pristopom do projekta našle ustrezne rešitve za izgradnjo, upravljanje in financiranje, ter predlagali, da se z zakonom določi takšne rešitve financiranja, ki ne bodo prejudicirale obremenitev posameznih deležnikov v transportni verigi. V združenju so pripravljeni pomagati pri iskanju rešitev.

V parlamentarnem postopku sta dva predloga zakona o drugem tiru. Enega je vložila vlada, drugega, ki ga je pripravila civilna iniciativa Svet za civilni nadzor projekta Drugi tir, pa nepovezani poslanec Andrej Čuš.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben in član Sveta za civilni nazor projekta Drugi tir Jože P. Damijan sta v ponedeljek na sestanku zastavila operativne korake glede sodelovanja pri projektu drugi tir.

Deli novico:

nategun |  07 .04. 2017 ob  13: 18
bebavih panzionistov....nategun najslabše sorte ...
Karletto |  06 .04. 2017 ob  15: 57
male detto in njegova banda delji "bassotti" ke manja biskotti !...
pinkoponko |  06 .04. 2017 ob  15: 20
čehi so nas prehiteli po levi, poljaki kar po desni kljub temu da vozimo skrajno desno sedaj nas bodo pa še madžari po tirnicah? A za teš 6 najdemo miljardo in pol in kurimo indijski premog (naš premogovnik pa stagnira), za NLB najdemo miljardo da jo potem prodajamo za 250 miljonov za drugi tir pa ne najdemo 670mio eur (oziroma ko nas žejne čez vodo peljejo pač miljardo dvesto za enotirno)?? a vam res morajo še ledvice pobrati da se narod zbudiste??
ibro |  06 .04. 2017 ob  15: 11
davkoplačevalci plačujemo luko vse prodat nemcem kaj pa ipsi