KONEC "SIVE LISE" V PROMETU: 25-ke bo treba registrirati

Slovenija

DZ je po vetu državnega sveta ponovno podprl dopolnitve zakona o motornih vozilih ter novelo zakona o pravilih cestnega prometa. To pomeni, da bo mopede, ki ne presežejo hitrosti 25 kilometrov na uro, po novem treba registrirati, njihovi vozniki pa bodo morali uporabljati čelado. Obveznost nošenja čelade bo veljala tudi za mladoletne kolesarje.

Državni zbor je namreč na današnji seji po vetu državnega sveta ponovno odločal o dopolnitvah zakona o motornih vozilih ter noveli zakona o pravilih cestnega prometa, ki so ju predlagali poslanci SMC. Prvi zakon prinaša novo definicijo koles z motorjev oziroma mopedov, ki ne presežejo hitrosti 25 kilometrov na uro. Tako bo treba ta vozila registrirati in zavarovati ter opraviti tehnični pregled. Mopedi bodo morali biti registrirani po 1. maju prihodnje leto.

Novela zakona o pravilih cestnega prometa pa določa, da mora voznik takšnega mopeda obvezno nositi čelado, bodisi motoristično bodisi kolesarsko. Zakon kot novost uvaja tudi obveznost nošenja čelade za kolesarje do 18. leta starosti.

Nasprotovala celotna opozicija

Oba zakona je državni zbor ob ponovnem odločanju sprejel, čeprav podpora zaradi številnih pomislekov tudi znotraj koalicije ni bila gotova. Dopolnitve zakona o motornih vozilih so tako prestale ponovno odločanje, saj je zanje glasovalo 47 poslancev, 31 pa jih je glasovalo proti. Za obvezno registracijo mopedov so namreč glasovali le poslanci SMC in DeSUS, medtem ko so ji v SD odrekli podporo. So pa v tej poslanski skupini podprli novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki je bila tako sprejeta s 50 glasovi za in 26 proti. Obema predlogoma je nasprotovala celotna opozicija.

Pomislekov tudi znotraj koalicije sta bila predloga sicer deležna ves čas zakonodajnega postopka. Mnogi so namreč opozarjali, da obvezna registracija mopedov dodatno finančno obremenjujejo lastnike in uvaja nove administrativne postopke. Takšni so bili tudi argumenti državnega sveta, ki je na oba izglasoval veto. Kot je pojasnil državni svetnik Bojan Kekec, bi nova ureditev predstavljala dodatne finančne in administrativne obveznosti za lastnike, ki so ta vozila kupili ravno zato, ker niso pričakovali stroškov s tehničnim pregledom in registracijo.

Tehnični pregledi na pet let

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je sicer danes napovedal, da bo vlada v predlogu celovitih sprememb zakona o motornih vozilih, ki naj bi bile v DZ v prvi polovici prihodnjega leta, prisluhnila tem pomislekom in jih vključila v zakonodajo. Tako bi uredili, da bi se tehnični pregledi za ta vozila lahko opravljali "na terenu", pogostost tehničnih pregledov pa bi zmanjšali na pet let.

Takšna zagotovila so prepričala poslance DeSUS, ki so imeli sicer glede predloga kar nekaj pomislekov. Ivan Hršak je tako pojasnil, da so se za podporo obema predlogoma odločili na podlagi ministrovih zavez, bodo pa "budno spremljali", ali bo minister držal besedo in področje uredil še pred začetkom nove motoristične sezone.

"Siva lisa" v prometu

Pri podpori so vztrajali tudi v SMC, kjer opozarjajo, da je področje mopedov, ki lahko peljejo do 25 kilometrov na uro, neurejeno in po besedah Igorja Zorčiča predstavlja "sivo liso" v prometu. Zakona bosta po njegovem mnenju pripomogla k večji prometni, pravni in tudi premoženjski varnosti.

Nasprotno pa v SD ocenjujejo, da glede na Gašperšičeve napovedi ni potrebe, da dopolnitve zakona o motornih vozilih podprejo. S potrditvijo predloga bi namreč do sprejema celovitih sprememb ustvarili dodatne pravne zaplete. Ker je minister zagotovil, da bo predlog pripravljen do začetka nove motoristične sezone, po besedah Jana Škoberneta ni nobene potrebe po sprejemu tega zakona.

Gašperšičeve napovedi niso prepričale poslancev opozicije

Prav tako Gašperšičeve napovedi niso prepričale poslancev opozicije, ki so glasovali proti celotnemu zakonskemu paketu. Po besedah Ljuba Žnidarja (SDS) namreč ne prinaša rešitev, temveč ponovno dodatno obremenjuje lastnike motornih koles in uvaja nove administrativne postopke. Bodo pa podprli vladni predlog, če bo sprejemljiv, je napovedal.

V NSi pa so prepričani, da se omenjena zakonodaja uvaja le za polnjenje proračuna in dodatno obremenjevanje prebivalcev. Jernej Vrtovec je spomnil, da so sami predlagali spremembe tovrstne zakonodaje, a so v SMC "iz političnega prestiža pripravili predlog, ki nima ne repa ne glave".

Zakonski paket slab in nedodelan

Da je zakonski paket slab in nedodelan, so prepričani tudi v ZL. Po besedah Mateja T. Vatovca rešitev, ki jo v ZL označujejo kot "skrpucalo", prinaša kaos v pravno ureditev in bo povzročila številne nevšečnosti.

Tudi v poslanski skupini nepovezanih poslancev so napovedali, da sprememb ne nameravajo podpreti. Po besedah Franca Laja namreč strokovni argumenti ne govorijo v prid temu, da bodo bistveno prispevali k varnosti v cestnem prometu.

Deli novico:

Oktobus 3 |  20 .11. 2016 ob  15: 03
Sramota da novi zakon za mopede spet izkorisca kako napolnit blagajno a ne da bi poslanzi smc snizali piaco svojo
IBRO |  20 .10. 2016 ob  14: 43
@Izolan
To da vozniki avtov ne vidijo motoristov se popolnoma strinjam s tabo, ker imajo preveč opravkov s telefoni med vožnjo. Nima pa to opravka s hitrostjo motorja/mopeda, ga vozim tudi sam in če ne bi gledal okoli ko blesav bi že par x letel čez haubo in podobno, ker ljudi v avtih pač boli k..
Tudi s tem da bi dali komu s preluknjanim avspuhom multo se strinjam, glede blokade na daljinc, pa dej no... a misliš da je na tehničnem ne bi odkrili.. ;)
Ma oprosti, mogoče sem spregledal podatek, ma si motorist al eden od tistih ki bodo morali registrirat 25jsetko
Izolan |  20 .10. 2016 ob  13: 33
Mopede do 45 km/h je treba umaknit iz prometa, predvsem tiste z predelanimi izspuhi, po domače povedano prdala !
Izolan |  20 .10. 2016 ob  13: 32
-2
@ibro pišem in govorim v imenu odrasle osebe s kmečko pametjo. 25km/h pa res ti ne rabi čelade, ampak za take kot si ti bi predlagal vladi tudi za pešce, da dajo gor čelado, ker mene pač skrbi za tvojo varnost ! Ma va caga...

Za otroke je logično, da more bit obvezna čelada, saj nisem nikjer omenjal otrok, da smo si na jasnem.
In kar pelj pod 70 km/h na cesti rezervirani za 90 km/h je nevarno najprej za mopedista s ČELADO, ker id* za volanom ne gledajo motoriste in je včasih z enim petdesetakom malo nerodno vozit po cesti, saj te lahko kar zrinejo v kanal ali v ograjo, pa še takšen moped na cesti dela samo gužvo na cesti.

Kar se pa tiče blokad, danes so naprave na daljinc, ki odblokirajo moped, da lahko gre prek omejitve. In tudi, če ga ustavi policist mu ne more nič, tudi, če ga spravi na tehnični...in kaj si razumel wozo ?
IBRO |  20 .10. 2016 ob  12: 52
Končno nekaj pozitivnega! Bravo DZ!
@izolan in srka,
Kdo je tukaj neumen je res zanimivo vprašanje, ponavadi je nekdo neumen, v štartu zato, ker ne razume da je neumen (tako kot naprimer vidva!)
Torej po vrsti:
-če bodo odstranili blokade je to kaznivo in bodo verjetno prej ali slej policaji takega ulovili, odredili izreden tehnični pregled in kaznovali ali drugače ukrepali!
-čelado imaš za svojo varnost, ne pa zato da bi nekdo služil. Ko ležiš v bolnici z razbito glavo, končaš na vozičku ali nebesih, bi verjetno plačal tudi 5000 čukov za čelado (poleg tega da si sam povedal da itak vsi snamejo blokade po tvoje!)
-Torej po tvoje je itak kar je pod 45kmh nevarno za na cesto, mogoče bi prepovedal kolesarjenje po cestah itd
-Če imajo otroci in starši poleg denarja za motor, kolo z motorjem ali podobno še za VSE PREDELAVE (kit, variator, auspuh, valjčki, bati....) potem imajo tudi za registracijo in čelado, ki nenazadnje pomaga rešit življenje ne pa seveda tudi frizure, ki je verjetno tebi podobnim pomembnejša!
Zdaj si pa še 1x preberita prvi stavek ;)

srka |  20 .10. 2016 ob  12: 04
-1
@Izolan
se strinjam, da je precej boljših rešitev kot ta. Pač nekaj so na hitro skrupacali skupaj in odšli v menzo se ob polpetah s pirejem menit za prave , donosnejše posle.
Izolan |  20 .10. 2016 ob  10: 45
-3
Glupe zakone ponavadi podpira glup narod. Zato pa sl banke in podjetja v rdečih številkah. Pa vi jim dajete podporo ovce.
Izolan |  20 .10. 2016 ob  10: 40
-1
Eni ste res neumni...in kaj, ko bo opravil tehnični pregled bodo dali dol blokade, tako kot so to počeli že prej, enako velja za 50 ccm2 in kaj ste razumeli s tem zakonom? In še ena neumnost je ta, da moreš imet čelado za moped, ki gre manj hitro od kolesa, pač za tiste, ki se bodo držali zakona. Namesto, da bi narod dal pobudo, da se začne vozit z B kategorijo do 125 ccm2 in obenem odstrani dvotaktna pedala iz prometa, ker roko na srce to so največji onesnaževalci in še povrh nevarni za na cesto z 45 km/h! Važno, da reveži tukaj privoščite otrokom in staršem, da plačujejo registracijo...moreš bit res zafrustriran v lajfu....tipično za povprečnega slovencelja.
srka |  20 .10. 2016 ob  08: 08
Najbolj pomembno je to, da bodo motorji registrirani in tako lažje izsledljivi.
Drugače pa bo isto kot prej...
@crniovcar |  19 .10. 2016 ob  19: 50
ni res.... njihovi starši, kateri so ponosni da sineki tko hitro šibajo
pravilno |  19 .10. 2016 ob  18: 13
če bi vsi šli 25 nebi bilo nobenega problema,mamica pa naj plača še registracijo in zavarovanje pa seveda še motorček treba spravit v prvotno stanje.
crniovcar |  19 .10. 2016 ob  17: 55
Pa veste KDO je kriv, da bo te "mopede" treba registrirati ?
Sama mularija, ker 3/4 njih odstrani blokado za 25km/h !

Potem pa po pločnikih in peš conah !
1