SPORNI OGLASI NA NASLOVNICAH: Sledili so le željam naročnikov

Slovenija

Pri objavi oglasa na včerajšnji naslovnici časnika Delo gre za jasno in ne za prikrito oglaševanje, so poudarili v upravi časnika Delo. Dodali so, da naročniki zakupijo oglasni prostor glede na svoje želje in potrebe. V izvršnem odboru aktiva novinarjev Dela pa od vodstva v prihodnje pričakujejo spoštovanje novinarskih standardov.

"Spreminjanje naslovnic v oglasne strani je za naš časopis že ves čas zelo mejen in kratkoviden način reševanja oglaševalskih prihodkov," so zapisali v izvršnem odboru aktiva novinarjev Dela. Včerajšnji oglas je po njihovem kopija običajne Delove naslovnice, ki ne ločuje jasno novinarskih in oglasnih vsebin ter tako zavaja bralce. Nad tem odločno protestirajo.

Izvršni odbor aktiva novinarjev Dela je tudi sporočil, da od odgovornega urednika in vodstva časnika v prihodnje pričakujejo "spoštovanje osnovnih novinarskih standardov in prekinitev tovrstnih zavajajočih oglaševalskih praks".

Ne gre za prikrito oglaševanje

V upravi Dela so poudarili, da naročniki zakupijo oglasni prostor glede na svoje želje in potrebe ter glede na možnosti, ki jih ponujajo v uradnem ceniku družbe Delo. "Takšen zakup oglasnega prostora je povsem običajna praksa, kot ste opazili, tudi v drugih medijskih hišah," so zapisali.

Po njihovem prepričanju je včerajšnja naslovnica Dela skladno z zakonom o medijih in Slovenskim oglaševalskim kodeksom jasno označena kot oglasna stran, razviden pa je tudi naročnik: "Gre za jasno in nikakor prikrito oglaševanje in za oglasno pozicijo, ki je del ponudbe zakupa oglasnega prostora v medijski hiši Delo in je navedena v uradnem ceniku družbe Delo."

V Društvu novinarjev Slovenije ogorčeni nad naslovnicami

Ob tem so pojasnili, da kodeks novinarjev Slovenije novinarjem res prepoveduje oglaševanje, ne ureja pa oglaševanja, ki ni predmet novinarskega dela. Zagotovili so, da novinarji Dela ne sodelujejo pri objavi oglasov.

Ogorčenje nad včerjašnjimi naslovnicami časnikov Delo, Dnevnik in Večer, na katerih so oglasna sporočila, so izrazili v Društvu novinarjev Slovenije. "Danes je dan, ko so slovenski časniki poteptali osnovne novinarske in etične standarde. Oglaševalski denar, ki so ga za to dobili, ne more biti kompenzacija za nepopravljiv udarec novinarski in uredniški integriteti in verodostojnosti," so zapisali v društvu.

Deli novico: